نوشته شده توسط : حسن

فیس‌بوک از مدت‌ها پیش در فکر این بود تا کاری کند که کاربرانش بتوانند بسیار راحت‌تر با یکدیگر در سراسر جهان ارتباط تصویری برقرار کنند و اکنون با رونمایی از دستگاه‌های پورتال خود این رویا را عملی ساخته است.

فیس‌بوک شب گذشته از دستگاه‌های جدید خود موسوم به “پورتال” (Portal)، “پورتال تی وی” (Portal TV) و “پورتال مینی” (Portal mini) رونمایی کرد.

این شرکت از دستگاه‌های جدید خود که شامل یک مدل ۱۰ اینچی ، نسخه مینیاتوری و دستگاهی است که تلویزیون‌ها را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد با هر کسی در جهان به صورت تصویری صحبت کنند، رونمایی کرد.

فیس‌بوک شب گذشته تنها از دستگاه‌های مذکور رونمایی کرد و دستگاه‌های پورتال و پورتال مینی از ۱۵ اکتبر(23 مهر) و پورتال تی وی از ۵ نوامبر (14 آبان) سال جاری عرضه خواهند شد. بنابر گزارش‌ها دستگاه پورتال تی وی احتمالا توجه کاربران بسیاری را به خود جلب خواهد کرد چراکه آنها می‌توانند توسط این دستگاه که اندازه آن همانند یک نت‌پد است تلویزیون خانه خود را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل کرده و توسط آن با دوستان خود در سراسر جهان مکالمه تصویری برقرار کنند. به گفته فیس‌بوک قیمت پورتال تی وی تنها ۱۴۹ دلار است.

کاربران می‌توانند از طریق کابل HDMI پورتال تی‌ وی را تلویزیون متصل کنند و پس از آن با کمک دوربین ۱۲۰ درجه تعبیه شده درون آن با هر فرد مکالمه تصویری برقرار کنند.

توسط این دستگاه‌ها کاربران نه تنها می‌توانند با دوستان و آشنایان خود مکالمه تصویری برقرار کند بلکه می‌توانند از دیگر مزیت‌های این دستگاه‌ها که شامل پخش موسیقی، تماشای تصاویر گالری، به اشتراک گذاشتن ویدیو با جلوه‌های واقعیت افزوده و بررسی این موضوع که چه کسی پشت درب خانه آنها است، بهره مند شوند.

دستگاه پورتال مینی مجهز به یک صفحه نمایش ۸ اینچی با کیفیت اچ دی و دستگاه پورتال مجهز به یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی با کیفیت اچ دی است.

بنابر گزارش‌ها دستگاه پورتال تی وی همراه با یک ریموت کنترل عرضه خواهد شد که این موضوع کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند به راحتی آن را کنترل کنند.

منبع : بازتاب



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

جیمز گان که به تازگی کارگردانی ریبوت فیلم Suicide Squad را بر عهده گرفته، نام افراد حاضر در این فیلم را آشکار کرده است.

با اینکه در ظاهر فیلم جوخه انتحار پس از عرضه در سال 2016 به نتایج امیدوار کننده ای دست یافته است، اما بررسی ها و نقدهای متعدد، خلاف این امر را نشان می دهند. به همین خاطر، خبر ریبوت این فیلم توسط جیمز گان، هیجان بسیاری را در بین منتقدین به وجود آورده است.

توییتی که به تازگی توسط جیمز گان منتشر شده، نام بازیگران احتمالی در فیلم Suicide Squad را آشکار کرده است. این هنرمندان در قسمت قبلی فیلم جوخه انتحار نیز بازی کرده اند که از جمله آن ها می توان به یوئل کینامان در نقش ریک فلگ، جای کورتنی در نقش کاپتان بومرنگ، مارگو رابی در نقش هارلی کویین، و وایولا دیویس در نقش آماندا والر اشاره کرد.

البته با توجه به تصمیم قطعی گان برای ریبوت کامل فیلم Suicide Squad، مشخص نیست که آیا این بازیگران مجددا در نقش نخست خود در فیلم قبلی ظاهر می شوند یا خیر. به هر حال اسامی برجسته دیگری به این فیلم نسبت داده شده اند که شامل جان سینا، ناتان فیلیون و ادریس البا می شود. شایعات حاکی از آن هستند که ادریس البا قرار است در نقش دیدشات (با بازیگری قبلی ویل اسمیت) ایفای نقش کند. همچنین اخبار پراکنده دیگر به این موضوع اشاره دارند که برخی شخصیت های کمیک DC مثل Polka-dot ،King Shark و peacemaker نیز در فیلم جدید جوخه انتحار حضور خواهند داشت.

گان همچنین در توییت خود بارها از افراد خواسته تا درباره این خبر زیاد هیجان زده نشوند. پس به نظر می رسد که تمام کاراکترها نمی توانند به نقش آفرینی در جوخه انتحار ادامه دهند. در حال حاضر تاریخ اکران فیلم Suicide Squad به سال 2021 موکول شده است. با توجه به کارگردانی خوب جیمز گان در سری فیلم های نگهبانان کهکشان، می توان انتظار داشت که فیلم Suicide Squad نیز موفقیت های بسیاری را به دست آورد.

منبع : کلیک 

source



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

 

سریال پسران برتر از گل

سریال کره ای پسران برتر از گل سال ۲۰۰۹ از شبکه KBS2  کره آغاز به پخش شد. این سریال محبوب کره ای داستان یک دختر دبیرستانی با وضعیت مالی نسبتا ضعیف به نام گوم جاندی (کو هائه سان) را به تصویر می کشد که در خشکشویی پدر و مادرش مشغول کار است. در همین حین اتفاقی برای جاندی پیش می آید؛ او هنگام تحویل سفارش با صحنه خودکشی  صاحب سفارش  در پشت بام یک مدرسه (مدرسه ای که مخصوص طبقه اشراف و ثروتمند است) رو به رو شده و در لحظه آخر او را نجات می دهد. عکس های نجات آن فرد توسط جاندی به سرعت در اینترنت پخش می شود

 

سریال وارثان

سریال کره ای وارثان سال ۲۰۱۳ از شبکه SBS کره آغاز به پخش شد. این سریال روایتگر داستان پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری است که همیشه دیگران او را به دلیل فرزند همسر دوم بودن تحقیر می کنند. از این رو این پسر سعی دارد تا خود را فرزند همسر اول پدرش جا زده و کسی متوجه حقیقت نشود. این پسر که کیم تان نام دارد به اجبار پدرش مجبور می شود بر خلاف میل خود با دختری نامزد کند اما کیم تان عاشق دختری از طبقه پایین اجتماع شده است…

 

سریال باغ مخفی

سریال کره ای باغ مخفی در سال ۲۰۱۰ از شبکه SBS کره آغاز به پخش شد. این سریال در زمان پخش به یک سریال موفق و پربیننده تبدیل و موفق به دریافت جوایزی همچون SBS Drama Awards 2010 و   ۴۷th Paeksang Art Awards شده است. داستان سریال درباره یک زن بدلکار و مدیر عامل یک مرکز خرید بزرگ است که طی اتفاقی به یک باغ مخفی رفته و جسم آنها با هم عوض می شود

 

عاشقان ماه

سریال عاشقان ماه محصول سال 2016 با بازی لی جون گی و آی یو یکی از محبوب ترین‌های سال‌های اخیر است که موفق شده نمره‌ی خیلی خوب 8.7/10 را از نظر کاربران وب سایت IMDb کسب کند. داستان درمورد هه سو است که در دنیای جدید در شهر سئول زندگی می‌کند اما به دلیل نامشخص در زمان سفر کرده و به دوران سلسله پادشاهی گوریو می‌رود، دورانی که بین شاهزاده جنگ بر سر قدرت وجود دارد و هه سو عاشق شاهزاده وانگ سو می‌شود که مردم از او می‌ترسند و شاید او بتواند ترس مردم از این شاهزاده را از بین ببرد یا کمرنگ تر کند.

خنده در وایکیکی

این سریال با نام‌ها دیگری از جمله قهقهه در وایکیکی و یا به وایکیکی خوش آمدید هم شناخته می‌شود، این مجموعه در دو فصل که اولی 20 و دومی 16 قسمت دارد پخش شده. با وجود اینکه خنده در وایکیکی از نظر محتوایی وارد ژانرهای مختلفی از جمله درام و عاشقانه نیز می‌شود شاید بزرگترین نقطه قوت در این مجموعه طنز است چراکه با وجود داستان نسبتا ساده بسیار سرگرم کننده و دلنشین است و لحظات خنده دارِ خوبی دارد. داستان فیلم درمورد یک بازیگرِ نه چندان مشهور و محبوب است که جدا از بازیگری یک مهمانخانه را اداره می‌کند، به تازگی مهمانخانه دچار مشکلات مالی شده و حتی احتمال ورشکستگی وجود دارد همین باعث می‌شود که او برای نجات دادن مهمانخانه از دو نفر از دوستانِ خود درخواست کمک کند



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

 

Everybody Knows

درست است که فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری کشورمان نتوانست به اسکار ۲۰۱۹ راه پیدا کند اما همچنان یکی از فیلم‌های مهمی است که سال ۲۰۱۹ اکران گسترده آن در آمریکا آغاز می‌شود و ستاره‌های بزرگ سینما مثل پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم هم در آن ایفای نقش می‌کنند. فیلمی از کارگردانی که حالا در جهان اسم و رسمی برای خودش دارد. اصغر فرهادی با دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در کارنامه‌اش حالا یکی از کارگردانان پرستاره سینما و نه فقط سینمای ایران به شمار می‌رود. «همه می‌دانند» که به صورت کامل در اسپانیا فیلمبرداری شده داستان زنی به نام لائوراست که با همسرش در آرژانتین زندگی می‌کنند و حالا با فرزندانش برای عروسی خواهرش به اسپانیا آمده‌اند. در میانه شادی برای خانواده اتفاقی رخ می‌دهد که رازهای زیادی در حین آن برملا می‌شود.

 

Birds of Passage

 

این فیلم درام که امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده است، درباره قاچاق ماریجواناست که ثروت زیادی برای قاچاقچیان به ارمغان می‌آورد. یک دهه خشونت‌بار در کلمبیا که خانواده بومی راپایت تلاش دارند کل تجارت قاچاق ماریجوانا را به دست بگیرند و به همین دلیل یک جنگ داخلی شکل می‌گیرد. جنگی که فرهنگ و زندگی‌هایشان را نابود می‌کند. فیلم بیانیه‌ای قدرتمند و هیجان‌انگیز درباره خانواده‌های گنگستری است و اینکه چطور غالبا خودشان مسیر نابودی را می‌پیمایند. منتقدان می‌گویند که این فیلم حس یک درام تاریخی و وقایع گرد و خاک گرفته را نمی‌دهد بلکه کاملا زنده و امروزی به نظر می‌رسد.

 

 Alita: Battle Angel

فیلم رابرت رودریگوئز یک اکشن سایبرپانکی است. سایبرپانک یکی از زیر ژانرهای فیلم‌های علمی-تخیلی است که در آینده می‌گذرد و تمرکزش روی تقابل زندگی آدم‌های معمولی با تکنولوژی‌های پیشرفته است. احتمالا جالب است که بدانید جیمز کامرون تهیه‌کننده فیلم است و همین یعنی با یک فیلم عظیم روبه‌رو هستیم. فیلمنامه را هم خود کامرون نوشته است. رودریگوئز هم که قبلا با فیلم‌هایی مثل «شهر گناه» نشان داده که می‌تواند فیلمساز متفاوت و هیجان‌انگیزی باشد این‌بار سراغ یک مانگای ژاپنی رفته است. مانگاها کمیک‌استریپ‌های ژاپنی هستند که در آن آدم‌ها با چهره‌های اغراق‌شده مثل چشمان زیاد درشت یا دهانی به شکل یک خط تصویر می‌شوند. فیلمنامه «آلیتا» اقتباسی از مانگایی به همین نام است. داستان سفر یک زن جوان که می‌خواهد این حقیقت را کشف کند که کیست و برای تغییر جهان مبارزه کند.

 

How to Train Your Dragon: The Hidden World

 

انیمیشن اکشن فانتزی سه بعدی که اقتباسی آزاد از سری کتاب‌هایی به همین نام نوشته کرسیدا کاول است و کمپانی دریم ورکز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط کمپانی یونیورسال هم پخش می‌شود. این سومین قسمت از سه‌گانه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید؟» است که اولین قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جدید هیکاپ، قهرمان این سری انیمیشن تصمیم گرفته آرمانشهری برای اژدهایان بسازد. اما ناگهان بی‌دندان، اژدهای او یک جفت وحشی و فراری پیدا می‌کند و با او از شهر می‌رود. خطر شهر و حکومت هیکاپ را به عنوان حاکم تهدید می‌کند و او و بی‌دندان مجبور به ترک شهرشان می‌شوند. آنها به جهانی ناشناخته می‌روند که فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

 

Captain Marvel

 

یکی از آن فیلم‌های ابرقهرمانی که خیلی‌ها منتظرش هستند بخصوص که بعد از «واندروومن» پتی جنکینز و موفقیت‌هایی که کسب کرد این دومین فیلم ابرقهرمانی است که نقش اولش را یک زن برعهده دارد. «کاپیتان مارول» براساس کمیک‌های مارول جلوی دوربین رفته است. کارول دانورس یا کاپیتان مارول یک خلبان جنگنده سابق ارتش آمریکاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق می‌افتد. کاپیتان مارول تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان و کهکشان شده و به گروه نیروهای ستاره می‌پیوندد. وقتی به خانه برمی‌گردد سوالات جدیدی درباره گذشته و هویتش دارد. در حالی که کره زمین درگیر یک جنگ بین کهکشانی شده است. این بیست و یکمین فیلمی است که در جهان مارول اتفاق می‌افتد و روی پرده سینماها می‌رود. قرار بود اولین‌بار کاپیتان مارول در فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» دیده شود. کاراکترش حتی در فیلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس کردند زمان مناسبی برای وارد کردن این شخصیت نیست. به علاوه این دومین فیلم ابرقهرمانی است که یک کارگردان زن پشت دوربین‌اش قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

مرکز خرید ایست پوینت مرکز خریدی نوساز و مدرن با معماری خلاقانه و روباز با فاصله کمی (در حد12 دقیقه رانندگی) از مرکز شهرتفلیس واقع است و یکی از بهترین مراکز خرید گرجستان به شمار می آید. مرکز خرید ایست پوینت با بیش از 150 فروشگاه لباس، کفش، زیورآلات، لوازم آرایشی، اسباب بازی، هایپرمارکت و لوازم منزل، آلدو، باتا، برشکا، کارفور، دومینو، فکتوری، فلورمار، کوتون، ال سی وایکی کی، لیوایز، منگو، ماسیمودوتی، اوکایدی، پرومود، سامسونت، ایوروشه، زارا و غیره...یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید تفلیس گرجستان است

مرکز خرید مرانی در 4 طبقه در مرکز شهر تفلیس واقع است و دارای شعبات بسیاری ازبرند های معروف دنیا از جمله کوتون، زارا، ماسیمادوتی، منگو، مک و... می باشد. از امکانات مرکز خرید مرانی می توان به کافه ها، رستوران ها و تراس وتاکسی های این مجموعه اشاره کرد. مرکز خرید مرانی یکی از مهم ترین مراکز خرید گرجستان است.

. ایست پوینت مرکزخریدی تفریحی شامل سالن های بولینگ، بیلیارد و همچنین زمین بازی تفریحی کودکان می باشد.

تفلیس مال، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مرکز خرید پایتخت گرجستان می‌باشد که در بخش غربی شهر تفلیس قرار دارد. این مرکز خرید بیش از 150 فروشگاه مختلف دارد که مجموعه‌ای از معروف‌ترین برندهای روز دنیا را در خود جای داده است. تفلیس مال علاوه بر فرروشگاه‌های متعددی که دارد، امکانات تفریحی و رفاهی ویژه‌ای نظیر، سینما،رستوران، کافه، شهربازی، هایپرمارکت و... نیز دارد. برخی از معروف‌ترین برندهای موجود در تفلیس مال عبارت اند از: Zara, Mango, Koton, LC Waikiki, Puma, Nike, Aldo, Gap, Polaris و.... حتما در تور‌تفلیس خود بازدید از این مرکز خرید را جزئی از برنامه‌های خود قرار دهید.

 

 

بازار درای بریج تفلیس گرجستان یک بازار عالی برای خریدن خرده‌ ریزهای قشنگ و دیدنی شامل نقاشیها، کالاهای دست ساز، صنایع دست ساز چوبی،کاسه های سفالی روسی قدیمی، مدالهای مربوط به دوران شوروی، جواهرات، نقره، ظروف شیشه ای، رومیزی، ست کارد و چنگال و همچنین مجموعه‌های جالب از آثار هنری، آکاردئون، سماور و لوازم برقی گرفته تا ظروف چینی، شیشه‌ای و فلزی قدیمی می باشد. بازار درای بریج گرجستان یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مراکز خرید گرجستان است.

 

مرکزخرید جی تی سی از نخستین مراکز خرید مدرن تفلیس گرجستان است که در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس واقع است. مرکز خرید جی تی سی دارای فروشگاه های برند های معروفی چون نایک، ولویس اند لی، بانانی و... بعلاوه فروشگاه های پوشاک، اسباب بازی، جواهرات، آلات موسیقی و غیره می باشد. از امکانات مرکز خرید جی تی سی می توان به رستوران ها، کافه ها، سینما و باغ وحش و زمین بازی کودکان اشاره کرد. مرکز خرید جی تی سی از بزرگترین مراکز خرید گرجستان است.

مرکز خرید تفلیس سنترال در ایستگاه میدان اسکوئر واقع شده است و با فروشگاه های متنوع خود یکی دیگر از مراکز خرید پر رفت و آمد شهر تفلیس گرجستان به شمار می رود که دارای فروشگاه های پوشاک، کیف وکفش،وسایل الکتریکی، هایپر مارکت، رستوران، فست فود و کافه می باشد.بازار بزرگ لیلو یکی دیگر از چندین مراکز خرید در تفلیس گرجستان است که قدیمی ترین و مهم ترین بازار تفلیس به حساب می آید که بازسازی شده و همه نوع کالایی در آن با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شود.

مرکز خرید مگالین با محیطی گرم و صمیمی یکی از محبوب ترین مراکز خریدگرجستان است که با عرضه محصولاتی چون پوشاک، کیف و کفش، عطریات، کتاب، سوغاتی و لوازم خانگی در تفلیس گرجستان فعالیت می کند. از امکانات این مرکز خرید به وجود بانک، صرافی، پارکینگ می توان اشاره کرد.

مرکزخرید جی تی سی از نخستین مراکز خرید مدرن تفلیس گرجستان است که در نزدیکی میدان آزادی شهر تفلیس واقع است. مرکز خرید جی تی سی دارای فروشگاه های برند های معروفی چون نایک، ولویس اند لی، بانانی و... بعلاوه فروشگاه های پوشاک، اسباب بازی، جواهرات، آلات موسیقی و غیره می باشد. از امکانات مرکز خرید جی تی سی می توان به رستوران ها، کافه ها، سینما و باغ وحش و زمین بازی کودکان اشاره کرد. مرکز خرید جی تی سی از بزرگترین مراکز خرید گرجستان است.

بازار واگزال تفلیس که به زبان روسی بازار راه آهن معنی میشود(علت نام گذاری نزدیکی به ایستگاه راه آهن می باشد) یکی از شلوغ ترین مراکز خرید تفلیس گرجستان است که مکانی بزرگ برای خرید کلیه مایحتاج خود از جمله پوشاک، مواد غذایی، جواهرات، وسایل منزل و لوازم چوبی و... با قیمت بسیار ارزان است.



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

يكي از معروف‌ترين ديدني‌هاي استانبول و شهرت آبي شهر؛ مسجد آبي ۴۰۰ ساله‌اي‌ست كه خود ترك‌ها آن را مسجد سلطان احمد مي‌نامند، اما ميان گردشگران به مسجد آبي مشهور است؛ هم به دليل كاشي‌كاري‌هاي آبي‌اش و هم روايتي قديمي از قايق‌رانان درياي مرمره كه انعكاس آبي دريا روي ديوار‌هاي مسجد شگفت‌زده‌شان مي‌كرده. مسجد آبي، شاهكاري است از آقا ‌محمدِ معمار كه ساخت آن هفت سال طول كشيده و شش مناره‌ باريك آن از بسياري نقاط شهر پيداست.

ايا‌صوفيه با آن معماري اعجاب‌انگيزش به مدت ۱۰۰۰ سال كليساي پر‌افتخار امپراتوري روم شرقي بوده و درقرن پانزدهم توسط معمار عثماني، سينان، به مسجدي با‌شكوه تبديل شده كه گنبدي بزرگ به ارتفاع ۵۶ متر دارد و ۳۰ ميليون كاشي طلا در معماري داخلي آن به كار رفته. امروزه هم اين مسجد و موزه به يكي از محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول براي توريست‌ها تبديل شده. حال‌‌ و‌ هواي بنا توصيف‌نشدني است؛ شكوه امپراتوري بيزانس و عثماني در هم آميخته‌اند و بناي عجيب را به وجود آورده‌اند. اياصوفيه در حال حاضر موزه‌‌ هنر‌هاي اسلامي و مسيحي با نمونه‌هاي خيره‌كننده از موزاييك‌هاي بيزانسي است.

 

شاهكاري از معمار سينان براي سلطان سليمان كه امروزه به يكي از اصلي‌ترين ديدني‌هاي استانبول تبديل شده است؛ بزرگترين مسجد استانبول كه در قرن ۱۶ ساخته شده و با چهار مناره بالاي گلدن هورن قرار دارد. مقبره‌ سلطان، همسرش خرم و معمار سينان هم در محوطه‌ مسجد واقع شده. اين سازه‌ شاهانه با وجود تزئينات كمتر، همچنان شباهت‌هاي زيادي به اياصوفيه، اثر ديگر اين معمار دارد.

درياي مرمره داراي نه جزيره‌ كوچك و ديدني معروف به آدالار است كه به تركي يعني جزيره‌ها. هر روز كشتي‌هايي به اين جزيره‌ها رفت و آمد مي‌كنند و در چهار تا از آن‌ها توقف دارند. بزرگترين جزيره آن بيوك‌آدا‌ست كه نماي ويلا‌هاي آن روي شيب تپه‌ها از داخل كشتي پيداست. وسايل نقليه‌ موتوري اينجا ممنوع‌اند و رفت و آمد مثل قرون گذشته با دوچرخه، درشكه و پاي پياده انجام مي‌شود. آدالار يكي از ديدني‌هاي استانبول براي توريست‌ها و ييلاق استانبولي‌ها‌ست و جان مي‌دهد براي چند ساعت دوري از شلوغي شهر و خوردن يك خوراك دريايي تازه.ديدني‌هاي استانبول به تنهايي مي‌توانند يكي از دلايل اصلي سفر به اين شهر پرجاذبه باشند. براي يك سفر كوتاه و نسبتا كم‌هزينه يا حتي زميني، هيچ‌جا بهتر از استانبول نيست؛ شهري ميان آسيا و اروپا و پر از ديدني‌ها و تفريحات رنگارنگ؛ از قصر‌ها و مسجد‌هاي عثماني تا كليسا‌هاي رومي و از جنگل و جزيره و دريا تا حمام‌هاي تاريخي. محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول براي مسافران، كاخ‌ها، مسجدها، كليساها و قصرهايي است كه قدمت آن‌ها به امپراطوري رومي‌ها، بيزانس و دوره‌ي عثماني‌ها مي‌رسد. يكي از مشهورترين ديدني‌هاي استانبول مسجد سلطان احمد است كه با معماري زيبا و شش مناره‌ي آبي رنگش به مسجد آبي معروف شده. روبروي مسجد سلطان‌احمد، موزه‌ تماشايي ايا صوفيه قرار گرفته كه سرسراي وسيعش، دنيايي از فرهنگ و هنر اسلامي تركيه را در خودش دارد. در بالاي منطقه‌ي سلطان‌احمد و نزديك به شاخ‌طلايي، مدخلي كه بخش قديمي و جديد استانبول را از هم جدا مي‌كند، كاخ توپكاپي است كه نزديك به چهارصد سال مركز سلاطين عثماني بوده و امروز با كلكسيوني از چيني‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌هاي طلاكوب عثماني يكي از ديدني‌هاي استانبول شده و چشم‌انداز زيبايي هم به تنگه‌ي بسفر دارد؛ تنگه‌ بسفر همان تنگه‌اي است كه درياي سياه و مرمره را به هم وصل مي‌كند و استانبول را بين آسيا و اروپا تقسيم كرده. كاخ دولما باغچه نيز در ساحل تنگه‌ بسفر قرار گرفته.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن

سینما رفتن 

یکی از سرگرمی ها برای افراد دیدن فیلم در سینما است . دیدن فیلم های جدید در سینما با افرادی که دوستشان دارید و یا با دوستان نزدیک خود می تواند گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت باشد.

 

چیزهایی بنویسید

 

داشتن یک دفتر خاطرات به شما کمک می‌کند افکارتان را نظم دهید، برنامه‌ریزی کنید که چطور به اهداف‌تان برسید، مشکلات را حل کنید و همچنین به عنوان یک مکانیزم ضد استرس عمل می‌کند. به علاوه، دانشگاه آستن در تگزاس ادعا کرده که نوشتن منظم، سلول‌های ایمنی موسوم به لنفوسیت تی را تقویت می‌کند. در نهایت، نوشتن به شما کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید و همچنین کمک می‌کند دریابید چه چیزهایی خوشحال‌تان می‌کند و چه چیزهایی انرژی شما را می‌گیرد. با دانستن این موضوع می‌توانید بیشتر به سمت کارهایی بروید که برایتان لذت‌بخش هستند و از موقعیت‌ها و آدم‌هایی که ناراحتتان می‌کنند فاصله بگیرید.

 

ورزش کنید 

ورزش کردن به شما کمک می کند تا علاوه بر داشتن بدنی سالم از روحیه بالایی برخوردا باشید . با دوستان خود به پیاده روی بروید ، دوچرخه سواری کنید ، ورزش تنیس را انجام دهید

 

به کنسرت بروید

گوش کردن موسیقی زنده در روحیه تاثیر فراوانی دارد. ه دیدن کنسرت خواننده مورد علاقه خود بروید و به موسیقی که علاقه دارید به صورت زنده گوشی دهید

 

آشپزی کنید 

سعی کنید غذای مورد علاقه خود را خودتان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید

 

کتاب بخوانید 

خواندن کتاب می تواند یکی از موارد گذراندن اوقات فراغت باشد.

 

 

و در انتها سعی کنید از لحظات زندگی خود با انجام تفریحات سالم لذت ببرید و این نکته را در نظر داشته باشید که زمان در حال گذر است.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()